Portal FAQ FAQ Szukaj Szukaj Użytkownicy Użytkownicy Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak można Wam pomóc?
Autor Wiadomość
asterix

Wysłany: 2012-11-16, 23:31   Jak można Wam pomóc?

Cześć,

Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterskich na kierunku Zaawansowane Programowanie, jako temat mojej pracy dyplomowej wstępnie chciałem zająć się usprawnieniem życia osób z alzheimerem i ich bliskich. Myślę o aplikacji na telefon, która mogłaby np. wskazywać drogę powrotną do domu, jesli osoba straci orientację w terenie, albo jeśli osoba się zgubi lub jest zbyt daleko od domu zostaje wysłany sms do osób z listy natychmiastowego kontaktu z inf. gdzie aktualnie osoba jest. Co o tym myślicie? Być może macie pomysły, co mogłoby wam i waszym rodzicom pomóc?

Pozdrawiam,
aster

dorota

Wysłany: 2012-11-22, 16:16   

Witam.
Pomysła napewno ciekawy,ale pierwsza myśl to czy osoba chora na Alzheimera będzie pamiętac o tym żeby zabrać ze soba telefon, albo przy okazji zagubienia drogi do domu nie zgubi też telefonu?
Podoba mi sie pomysł wysyłania sms do osób bliskich jeśli opuści sie jakąś strefe.
Jeśli miałaby to być aplikacja to na jakie telefony? drogie smartfony czy może jakieś tańsze telefony które w przypadku zagubienia nie będą wielka stratą.
Wiem że na rynku są dostępne jakies użądzenia gps które śledzą osobe, ale nie wiem dokładnie jak działaja.
Powodzenia w pisaniu pracy

tumna 
Memoriał

Wysłany: 2015-04-23, 14:44   

Uświadamianie ludzi o chorobie jest ważne.
Bo naprawdę niewielu wie czym tak naprawdę ona jest.

Pauluse 

Wysłany: 2015-05-11, 16:22   

Może lepszym pomysłem byłoby skonstruowanie interaktywnych bransoletek lub zegarków (coś jak google watch), które można by było zakładać choremu na rękę i nauczenie go, że jak zapomni gdzie jest może nacisnąć przycisk, a jak nie naciśnie i długo nie wraca do domu, można osobę wyszukać za pomocą sygnału GPS przez dedykowany system komputerowy.